Kuittien hallinta | Digitaalinen työkalupakki

Kuittien hallinto

Yrityksen puolesta tehdyt ostot voit kätevästi säilyttää sekä kirjata kuittien hallinto -toiminnon avulla.

Älypuhelinta käyttäessäsi toimit näin:

1. Kirjaudu sisään osoitteeseen yri.fi
2. Avaa "Uusi menotili"
3. Ota kuitista valokuva
4. Täytä kuitin tiedot. Mikäli sinulla on myös yri.fi:n kirjanpitotoiminta käytössä, pääset myös käyttämään kirjanpitotiliä ja näin ollen tapahtuma on kirjattu kokonaisuudessaan!
5. Valmis!

Kokeile nyt!

Kahdeksan selkeintä etua kuittien digitalisoidulle hallinnoinnille:

Jokainen yrittäjä tai muuten taloushallinnon parissa töitä tehnyt on varmasti pistänyt merkille, kuinka kuittien määrä kasvaa vain kasvamistaan ajan myötä. Niiden hallinnointi vie pahimmassa tapauksessa huomattavan paljon aikaa. Tämän vuoksi kuittien verkkopohjainen hallinnointi on kyseiseen ongelmaan erittäin suositeltava ja tarkoituksenmukainen ratkaisu.

Tässä lista kahdeksasta olennaisesta syystä sille, miksi kuittien hallinnointi kannattaa ehdottomasti siirtää verkkoon: 

1. Alkuperäinen kuitti on aina saatavilla

Koska alkuperäinen kuitti joko valokuvataan tai skannataan tallennuksen yhteydessä, se ei katoa myöhemmin minnekään ja se on aina saatavilla riippumatta siitä, missä olet. Siksi pääset tarkistamaan kuitin sisällön jälkikäteen hyvin kätevästi tarpeen vaatiessa.

2. Kuitit järjestyvät automaattisesti päivämäärän ja ajan mukaan

On olennaista tietää, milloin ja miksi mikäkin kuluerä on syntynyt. Pystyt helposti tarkkailemaan kulukehitystä, koska hallinnointiohjelma listaa kuitit automaattisesti ajankohtien mukaisessa järjestyksessä - esimerkiksi tietyn ajan sisällä. 

3. Maksuja ja maksajia koskevien tietojen tarkistaminen on helppoa

Mikäli yrityksessä on useampia työntekijöitä, on tärkeää tietää, kuinka paljon kukin työntekijä on maksanut mitäkin omalla rahalla. Verkkopohjaista kuittien hallinnointia käyttäen pysyt hyvin perillä työntekijöille kuuluvista saatavista ja pystyt näin ollen helposti myös maksamaan heille heidän oman osuutensa takaisin.

4. Pankki-integraation avulla pääset tarkistamaan yrityksen velkakertymän eri tahoille

Pankkitili-integraation avulla pystyt automatisoimaan kuluerien hallinnointia. Esimerkiksi tehtyäsi takaisinmaksun jollekin työntekijälle kyseinen tapahtuma kirjautuu automaattisesti järjestelmään - ja niiden asetusten mukaan, jotka olet itse määritellyt.

5. Kulut suoraan kirjanpitoon

Kirjanpito eri vaiheineen oston tekemisestä tapahtuman kirjaamiseen asti saattaa usein olla hyvinkin monimutkainen prosessi. Joskus se voi viedä jopa useamman viikon tai kuukauden verran aikaa. Tämän järjestelmän avulla kuitit kirjautuvat välittömästi - pankki-integraation ansiosta. HUOM! Tämä edellyttää tosin myös, että yri.fi:n kirjanpitotoiminta on otettu käyttöön!

6. Arvonlisäveron automaattinen kuukausittainen laskeminen

Koska sekä ALV-prosentti että -koodi määritellään kuitin säilyttämisen yhteydessä, pystyt kirjanpitotoiminnon avulla laskemaan jokaisen kuukauden ALV:n automaattisesti. Tämäkin edellyttää myös kuitenkin, että kirjanpitotoiminta on siis otettu käyttöön.

7. Automaattinen varmuuskopiointi

Mikäli (ja koska) haluat olla täysin varma siitä, että kuitit ovat aina saatavilla kaikissa olosuhteissa, varmuuskopiotoiminnon käyttäminen on myös suositeltavaa. Kaikista tiedoista teetetään halutessasi varmuuskopiot säännöllisesti.

8. Tilintarkastajan työ erittäin helppo

Yri.fi-järjestelmän käyttöönotto merkitsee tilintarkastusvelvolliselle yritykselle huomattavaa työn helpottumista. Sekä tilien, tapahtumien että kuitteja koskevien päivämäärien tarkastaminen on silloin todella helppo ja suoraviivainen toimenpide.

 

Evästeistä tällä sivustolla

Me ja yhteistyökumppanimme käytämme evästeitä tällä sivustolla räätälöidäksemme sen sisältöä ja ilmoituksia käyttäjien profiilin mukaisesti ja analysoidaksemme verkkoliikennettämme. Alla olevaa painiketta painamalla hyväksyt, että tätä tekniikkaa sovelletaan koko verkon käytön osalta. Suostumuksesi on voimassa 30 päivää.